Tether Usdt stable coins stacked in front of an uptrend tendency line. Design suitable for digital asset concepts. High quality 3D rendering.

شرکت تتر ناشر استیبل کوین USDT، اخیرا ۴۱ کیف پول را که توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) کنترل می‌شد، مسدود کرده است. تعدادی از کیف پول‌های فریزشده در شش ماه گذشته از میکسر تورنادو کش (Tornado Cash) استفاده کرده بودند. تتر این اقدامات را «احتیاطی» توصیف کرده است.

در چند هفته گذشته وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار شیوه‌نامه‌ای از کسب و کار‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال خواست تا با نظارت بیشتر از دور زدن تحریم‌ها جلو گیری شود.تمام نگرانی‌ها در رابطه با خطر مسدود شدن سرمایه‌های ایران در صرافی‌ها و کیف پول‌های خارجی افزایش یافته است.

آیا تتر برای ایرانی‌ها بلوکه می‌شود؟

در وب سایت‌تتر اینگونه نوشته شده است:

“تتر متعهد شده که رویه ایمن و شفاف داشته باشد و به تمام قوانین و مقررات دولتی عمل کند. این مسئله شامل رعایت مقررات شامل تحریم‌های اقتصادی هم می‌شود و انجام تراکنش برای ساکنین و افراد مرتبط با حوزه‌های قضایی پرخطر را ممنوع می‌کند.افراد مقیم کوبا، کره شمالی، ایران، پاکستان، سنگاپور، سوریه، ونزوئلا و شبه‌جزیره کریمه اجازه استفاده از پلتفرم Tether.io را ندارند.”

تتر همچنین دسترسی به پلتفرم خود را برای ساکنین این مناطق محدود کرده است و کاربران تنها با استفاده از وی‌پی‌ان می‌توانند وارد شوند. با وجود اینکه اخبار تازه منتشر شده درباره تحریم‌های آمریکا، باعث دغدغه دارندگان تتر شده، نباید این نکته را فراموش کنید که تتر از ابتدا هم قابلیت بلوکه شدن را داشت. بنابراین فریز شدن این ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی هنوز هم یک احتمال است و شاید هیچوقت اتفاق نیفتد.

About The Author

نویسنده - ایران ترید