تحقیقات جنایی طولانی مدت توسط مقامات ایالات متحده در مورد صرافی ارز دیجیتال Binance می تواند قبل از اینکه آنها در کیفرخواست ظاهر شوند حل و فصل شود – اما برای شرکت 4 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس. تصویر: انجمن اقتصاد جدید بلومبرگ

تحقیقات جنایی طولانی مدت توسط مقامات ایالات متحده در مورد صرافی ارز دیجیتال Binance می تواند قبل از اینکه آنها در کیفرخواست ظاهر شوند حل و فصل شود – اما برای شرکت 4 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

منابع ناشناس به بلومبرگ گفتند که صرافی کریپتو بایننس در حال نزدیک شدن به توافق با وزارت دادگستری ایالات متحده برای حل و فصل تحقیقات جنایی در مورد ادعای پولشویی، کلاهبرداری بانکی و نقض تحریم ها است. اگر معامله تسویه حساب انجام شود، یکی از بزرگترین جریمه ها در پرونده ارزهای دیجیتال خواهد بود.

مذاکرات شامل احتمال اتهامات جنایی علیه بنیانگذار و مدیر عامل بایننس، چانگپنگ ژائو، همچنین به عنوان CZ می شود. با این حال، همانطور که در حال حاضر وجود دارد، این معامله به صرافی کریپتو – بزرگترین صرافی جهان از نظر حجم – اجازه می‌دهد تا در حالی که رهبری خود را مسئول می‌داند، به فعالیت خود ادامه دهد.

در صورت نهایی شدن، بایننس احتمالا جریمه را به عنوان بخشی از توافق تعقیب قضایی پرداخت خواهد کرد. بر اساس این گزارش، این امر مستلزم آن است که بایننس شرایط مقرر مانند بازنگری برنامه های انطباق را رعایت کند.

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا بایننس تراکنش هایی را که تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه را نقض می کند، تسهیل کرده است یا خیر. پس از فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال FTX و محکومیت به کلاهبرداری بنیانگذار سام بانکمن-فرید، بررسی های دقیق افزایش یافت.

در ماه اوت، صرافی تحت فشار نظارتی قرار گرفت تا تجارت در روسیه را متوقف کند. سپس در 27 سپتامبر، صرافی تجارت روسیه خود را به مبلغ نامشخصی به CommEX فروخت، یک صرافی ارز دیجیتال که به طور رسمی در 26 سپتامبر راه اندازی شد.

در این اطلاعیه آمده است که این دو نهاد “برای اطلاع رسانی به کاربران درباره نحوه انتقال دارایی های خود به CommEX شریک خواهند شد.”

در حالی که گفته می شود وزارت دادگستری برای تغییرات رهبری فشار آورده است، مشخص نیست که آیا مدیرانی فراتر از CZ متهم شوند یا خیر. این تسویه بالقوه به دنبال سایر اقدامات نظارتی ایالات متحده علیه بایننس در مورد مسائلی مانند سوء استفاده از وجوه مشتری و عدم ثبت نام در تنظیم کننده های مشتقه است.

کمیسیون معاملات کالاها و معاملات آتی و کمیسیون بورس و اوراق بهادار هر کدام شکایت های مداومی علیه بایننس دارند. شکایت CFTC – که در ماه مارس تنظیم شد – ادعا می کند که صرافی قوانین معاملات و مشتقات را نقض کرده است. شکایت SEC – که در ژوئن ثبت شد – ادعا می کند که این شرکت نتوانسته است سرمایه گذاران آمریکایی را از دسترسی به Binance.com محدود کند و به عنوان یک صرافی، کارگزار و آژانس تسویه حساب ثبت نشده فعالیت کند.

بایننس ادعاها را مورد مناقشه قرار داده است، و استدلال می کند که آژانس ها به جای نکات ظریف، بر حقایق ناقص و ابزارهای اجرایی صریح تکیه می کنند. اما مشکلات قانونی واحد ایالات متحده بایننس را فلج کرده است.

About The Author

نویسنده - ایران ترید