یکی از مدیران کوین‌بیس با اعتبار دادن به بلاک‌چین‌ها برای شفافیت حیاتی آن‌ها، گفت: «کریپتو مطابق با استروئیدها است.

فرنچ هیل (R-Ark.) نماینده ایالات متحده در روز پنجشنبه سخنی در مورد کاپیتول هیل کوتاهی نکرد و عملاً قانونگذاران دی سی خود را که “در مورد سرزنش ارزهای دیجیتال برای تامین مالی تروریسم بین المللی “در ادعاهای ارتجاعی بسیار اغراق آمیز ثابت شد” خواند.

این دومین بخش از کمیته خدمات مالی مجلس با عنوان «جنایت رمزنگاری شده در زمینه» بود که در آن شاهدی از کارشناسان صنعت مالی در مورد اقدامات ضد پولشویی و تجزیه و تحلیل ارزهای رمزنگاری شده بود.

هیل گفت: «این کمیته از طریق جلسات استماع و جلسات توجیهی محرمانه از جامعه اطلاعاتی، کارشناسان بلاک چین و مجریان قانون شنیده است و ما درک بسیار بهتری از دامنه و مقیاس نقش رمزارز در تأمین مالی ترور داریم. اگرچه ثابت شد که ادعاهای ارتجاعی در مورد حماس و غزه بسیار اغراق آمیز است، اما هنوز برای ما مهم است که هر شکاف بالقوه ای را که می تواند توسط جنایتکاران و تروریست ها مورد سوء استفاده قرار گیرد، شناسایی و ببندیم.

برای این منظور، هیل بر نیاز به اطمینان از نظارت صحیح بر صنعت ارزهای دیجیتال تأکید کرد – که در واقع ممکن است توسط خود فناوری تسهیل شود.او گفت: «شفافیت یک بلاک چین عمومی داده‌های مهمی را در مورد بازیگران غیرقانونی و شبکه‌های آن‌ها در اختیار مجریان قانون قرار می‌دهد تا بتوان آنها را از بین برد.

کارولین هیل، مدیر ارشد سیاست جهانی و استراتژی تنظیم مقررات در پلتفرم استیبل کوین Circle، به کمیته گفت که سازمان های تروریستی به طور فزاینده ای از استیبل کوین ها برای درخواست کمک های مالی استفاده می کنند.هیل می‌گوید: «نمی‌دانم چرا بازیگران غیرقانونی به برخی از استیبل‌کوین‌های فراساحلی روی می‌آورند، اما معتقدم به این دلیل است که علناً این دیدگاه را دارند که بالاتر از استانداردهای ضد پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم هستند». ما هر استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا را تشویق می‌کنیم که تعهدات نظارتی مشابهی تحت OFAC و FinCEN داشته باشد تا توسط گروه‌های تامین مالی تروریسم استفاده نشود.»

یکی دیگر از چالش های کلیدی پیش روی تنظیم کننده های فدرال، تمرکز عوامل و سازمان های غیرقانونی در خارج از مرزهای ایالات متحده است.

گرانت رابن، مدیر جرایم مالی در صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌بیس، شهادت داد: «فرار از تحریم‌ها، تأمین مالی تروریسم، و فعالیت‌های مجرمانه با پلت‌فرم‌های فراساحلی متمرکز شده‌اند.» او گفت ابزارهای قانونی موجود باید به‌طور گسترده‌تر برای «پلیس این بازیگران فراساحلی» به کار گرفته شوند.

او اشاره کرد که کوین بیس بیش از 8 میلیون کیف پول رمزنگاری را شناسایی کرده است که گمان می رود درگیر کلاهبرداری هستند، اما OFAC در مجموع حدود 560 آدرس را تحریم کرده است.

رابن گفت: “با برون یابی از این حقیقت زمینی آدرس های OFAC، ما می توانیم جریان وجوه به بازیگران بد را در زمان واقعی متوقف کنیم.” یک خال، تلاش برای جلوگیری از قوانین سختگیرانه ضد پولشویی و انتظار این که تنظیم کننده ها اهمیتی ندهند.

رابن همچنین نسبت به نظارت بیش از حد در صنعت ارزهای دیجیتال هشدار داد، با این حال، با تکرار نظرات هیل مبنی بر اینکه شفافیت بلاک چین های عمومی به تراکنش ها بیشتر از امور مالی سنتی دیده می شود.او گفت: «به این ترتیب، رمزنگاری مطابق با استروئیدها است.» این امکان را برای بعد جدیدی از انطباق – دفتر کل عمومی – فراهم می‌کند که امکان مشاهده کارهایی را که کاربران روی و خارج از پلتفرم ما انجام می‌دهند، فراهم می‌کند.

زیبایی بلاک چین همچنین مورد ستایش مایکل موزیر ، مدیر سابق شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) قرار گرفت که یکی از بنیانگذاران Arktouros، یک شرکت حقوقی بوتیک بود که وکلای سابق شرکت های رمزنگاری و دادستان های سابق فدرال را گرد هم می آورد.

موزیر به یاد می آورد: “آقای رابن در حال توضیح پرونده هایی بود که آنها در وزارت دادگستری تحت تعقیب قرار می دادند و ما اجرای آن را در OFAC و FinCEN بر عهده گرفتیم. داده‌های ساختاریافته، ساخت پرونده‌ها را به‌طور تصاعدی سریع‌تر ممکن می‌سازد.»

موزیر استدلال کرد که نهادهای نظارتی مانند FinCEN برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال به بودجه بیشتری از کنگره نیاز دارند.

عضو کمیته رتبه بندی ماکسین واترز (D-Calif.) به طور کامل جمهوری خواهان را به دلیل ممانعت از اجرای قانون مقصر دانست.

واترز گفت: «در حالی که ما می‌خواهیم صلاحیت آژانس‌های مجری ایالات متحده را تقویت کنیم و به آنها اجازه دهیم دامنه خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهند، جمهوری‌خواهان افراطی MAGA در تلاش هستند تا بودجه این آژانس‌ها را کاهش دهند و امنیت ملی ما را به خطر بیندازند.»

در همین حال، نماینده تد باد (RN.C.) نسبت به قضاوت درباره فناوری‌های نوظهور با «بدترین کاربردهای ممکن» هشدار داد و استدلال کرد که این امر منجر به «تصور ضعیف خط‌مشی عمومی» می‌شود.

About The Author

نویسنده - ایران ترید