CR7 BINANCE

در این دادخواست ادعا شده است که بایننس اور اق بهادار ثبت نشده را فروخته و به طور غیرقانونی در ایالات متحده فعالیت می کند. این ادعا می‌کند که رونالدو به سلبریتی خود برای سرمایه‌گذاری‌های تبلیغاتی وام داده است، ترافیک و سرمایه‌گذاران را به این پلتفرم هدایت می‌کند.

آدام مسکوویتز، وکیل شاکیان نوشت: «قانون الزام آور… در سراسر کشور، در مورد ترویج انبوه ارزهای دیجیتال و اوراق بهادار ثبت نشده، اخیراً روشن و لغو شد. او استدلال کرد که بر اساس استانداردهای جدید، «مروجانی مانند کریستیانو رونالدو، با انگیزه مالی برای خود یا برای منافع مالی ناشر اوراق بهادار (Binance)، می‌توانند تحت قوانین اوراق بهادار به دلیل استفاده از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی برای درخواست‌های انبوه ارزهای دیجیتال مسئول شناخته شوند.»

این شکایت به تخلفات ادعایی گسترده بایننس، از جمله راه اندازی یک آژانس صرافی و تسویه ثبت نشده، عدم ارائه گزارش فعالیت های مشکوک، و عدم اجرای کنترل های مبارزه با پولشویی. 

اوایل ماه نوامبر، بایننس بیش از 4 میلیارد دلار جریمه مربوط به این فعالیت ها را پرداخت کرد.

در همین حال، شاکیان استدلال می‌کنند که رونالدو از ترافیک بایننس سود مالی می‌برد و باید می‌دانست که تبلیغات او غیرقانونی است. آنها ادعا می کنند که بیش از 100 میلیون کاربر بایننس در معرض تبلیغات رونالدو از جمله در تلویزیون و رسانه های اجتماعی قرار گرفته اند.

در این دادخواست آمده است: «تبلیغات رونالدو با تشویق میلیون‌ها فالوور، طرفدار و حامی او برای سرمایه‌گذاری در پلتفرم بایننس، بایننس را در جذب سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت نشده یاری کرد.» با توجه به تجربه سرمایه گذاری و منابع گسترده آقای رونالدو برای به دست آوردن مشاوران خارجی، او می دانست یا باید از نگرانی های احتمالی در مورد فروش اوراق بهادار رمزنگاری ثبت نشده بایننس و/یا اینکه او به کلاهبرداری و/یا تبدیل بایننس کمک می کند می دانست.

نوامبر گذشته، رونالدو اولین مجموعه NFT خود را با نام “CR7” با همکاری بایننس قبل از جام جهانی 2022 منتشر کرد. مجموعه پریمیوم NFT هفت مجسمه دیجیتال متحرک را به تصویر می‌کشد که لحظات مهمی از زندگی درخشان رونالدو را به تصویر می‌کشد. هر NFT کمیاب، رونالدو را در یک ژست نمادین به تصویر می‌کشد، از جمله سال‌های اولیه رشد او در پرتغال، حرکات فریبنده‌ای مانند مرحله افسانه‌ای او، و گل‌های تعیین‌کننده با دوچرخه.

کلکسیون های دیجیتالی قیمت های اولیه ای از حدود 77 تا 10000 دلار داشتند. مشتریان جدید بایننس که با کد تبلیغاتی او حساب ایجاد کردند، یک «CR7 Mystery Box» حاوی یکی از دو NFT ویژه دریافت کردند. 777777 NFT از هر نوع موجود بود. 

وکلای شاکیان معتقدند غرامت تنها راه عدالت برای قربانیان است.

مسکوویتز نوشت: “سرمایه گذاران اکنون بیش از 11 میلیارد دلار از دست داده اند و برخی از صرافی ها مانند FTX و Voyager ورشکسته شده اند، بنابراین این شکایت یکی از تنها راه های قربانیان برای جبران هر یک از این زیان های مستقیم از این مروجین خاص است.”

مسئولیتی که افراد مشهوری که در تبلیغات کریپتو فعالیت می‌کردند، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنگامی که اوایل سال جاری علیه تالار مشاهیر NBA، پل پیرس شکایت کرد، به وضوح بیان شد.

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار در آن زمان گفت: «قانون شما را ملزم می‌کند که برای ترویج سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار از چه کسی و چقدر حقوق می‌گیرید، به مردم اعلام کنید و نمی‌توانید به سرمایه‌گذاران دروغ بگویید. زمانی که افراد مشهور فرصت‌های سرمایه‌گذاری، از جمله اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری‌شده را تأیید می‌کنند، سرمایه‌گذاران باید مراقب باشند که آیا سرمایه‌گذاری‌ها برای آنها مناسب است یا خیر، و آنها باید بدانند که چرا افراد مشهور این حمایت‌ها را انجام می‌دهند.

Gurbir S. Grewal، مدیر بخش SEC افزود: “قوانین اوراق بهادار فدرال واضح است که هر فرد مشهور یا فرد دیگری که امنیت دارایی های رمزنگاری شده را تبلیغ می کند باید ماهیت، منبع و میزان غرامتی را که در ازای ارتقاء دریافت کرده است را افشا کند.” اجرا. “سرمایه گذاران حق دارند بدانند که آیا مروج یک اوراق بهادار بی طرف است یا خیر.”

دستور SEC اعلام کرد که پیرس مقررات ضد فروش و ضد کلاهبرداری قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده است.

About The Author

نویسنده - ایران ترید